fredag 6 augusti 2010

En fredag med mycket på schemat!

Fika mys i hembygdsparken Flickorna gungar med Nova Ida & Nellie gungarAlexandra klättrar

I bland blir det inte som det är tänkt att det ska bli...precis det har hänt för Therese...hennes lilla Jazmine på snart 3 år har blivit bortförd ur landet av sin pappa...till Danmark där hon befunnit sig med honom i 2 månader. Exakt var dom bott eller levt vet inte Therese...
I dag har Therese varit i rätten i Köpenhamn för att se vad som händer och sker...och när hon ska få återfå sitt lilla flickebarn...Stig, Nicklas och Lisette har varit med henne som moraliskt stöd.
Dom är på väg hem och då får jag höra vad som har beslutats, det enda jag vet i dagsläget är att domen kommer på tisdag...jobbigt att behöva vänta tills dess, men tyvärr ett måste.
Vi hade ju alla hoppats på att Jazmine skulle få sitta i bilen hem idag och få träffa sin mamma...få kramas och pussas med sin mamma som hon inte fått göra på 2 månader...få leka med sin storasyster som bara går här hemma och längtar tills hon har sin lillasyster att busa med igen.
Jag kan inte ens föreställa mig hur Therese mår...att inte få känna hennes kropp mot sin...höra hennes andetag eller dom små stegen som kommer tassandes...
Therese sa till mig för lite sedan..."Helle jag blir så rädd...jag har nästan glömt doften av Jazmine" det gjorde så ont att höra...
Själv har jag varit på stan idag med barnen...Nova, Nellie, Ida och Alexandra...vi har gått rundor i affärer och ätit lite god pasta på torget.
Efter vi var klara där satte vi oss i hembygdsparken för att ha lite mys med Helen, Tintin, Jessica och Cezar. Det var pannkaksgott och lite kakor som stod högst på listan. Barnen busade rundor...lekte i sandlådan, gungade gungor och var sen helt slut... så vi avslutade denna trevliga dag där för att åka hem och sova 2 timmar (för Novas del...)
Dom andra flickorna har varit ute och lekt sedan vi hem kom...så jag och Nova har duschat, ätit och haft mys efter hon vaknade till liv igen...nu väntar vi bara på att ligan ska komma hem från Köpenhamn så vi kan avrunda denna fredag med mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar