måndag 23 augusti 2010

En bra dag på dagis...fast en hungrig mamma...

Tintin & Nova på väg till skogen med dagis
Inskolning på dagis forsätter denna veckan...och idag gick det jätte bra, skönt!
När vi kom till dagis väntade dom större barnen på Nova och Tintin för det var dags att gå en runda till skogen...
På med dom gula västarna och sen fick dom sätta sig i syskonvagnen...så söta och så duktiga!
Nova verkade finna sig i det och när dom efter ca 1 timme kom tillbaka låg hon helt utslagen i vagnen och sov som en stock...hahahaha söta goa lilla tös.
Jag och Helen fick direktiv genom rutan (stod i köket hos Caroline) att vi skulle gå upp på ovanvåningen så dom inte skulle se oss när dom kom in till middagen.
Caroline hade gjort god korv och vitkål med potatis samt en god hemmagjord sås till barnen, vi skuttade upp på ovanvåningen och satte oss och pratade medan barnen åt sin middag.
Det gick jätte bra...skönt! Nova hade ätit 2 portioner samt hjälpt till lite med egna fingrar...hahaha duktiga lilla flicka!
Tror det kommer bli bra detta, kändes redan som att hon inte var så blyg för alla barn och fröknar i morse när vi kom. Tryggheten är ju att min fina Caroline jobbar som kokerska i köket på dagis och där kan Nova söka tröst om hon skulle vara blyg för dom andra fröknarna innan hon lärt känna dom.
Min fasta håller jag på med för fullt nu...jag är så *la hungrig...jag håller på att dö alltså! Att man tillåter sig själv att göra detta det är helt sjukt...att svälta sig själv i 7 dagar...men tyvärr ett måste för min kropp.
Jag känner redan att det känns bra i min kropp...det kommer bli jätte bra...tror jag kommer äta sundare och förhoppningsvis gå ner i vikt då också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar