tisdag 24 augusti 2010

Dagis bekymmer....

En glad tjej efter dagis! Stackars Flingan... Nova jagar Flingan...Detta är helt sjukt så hungrig jag är...Herre Jesus hur ska jag fixa detta? 6 HELA dagar till...
Att en människa kan själv svälta sig har jag svårt att förstå...jag skulle aldrig kunna få anorexi med tanke på att jag älskar allt vad mat heter...
Denna dagen har varit jobbigare än igår...fy farao säger jag bara.
Jag går mellan vattenkranen...tekokaren...grönsaksavkoket jag låtit sjuda på spisen 1 timme...lite smått varierande kost eller?!?! NOT!...hahahaha! Men skam den som ger sig...jag ska klara detta, det får bära eller brista.
Jag hoppas verkligen det gör nytta i min kropp annars blir jag arg, ledsen, bitter och sur.
Fast det är ju inte dåligt för kroppen att göra det utan snarare tvärtom, så min bitterhet ligger nog där ändå för att jag är så djävulskt hungrig.
Nova är fortfarande ledsen på dagis, idag ringde dom efter middagen så jag fick hämta henne...Caroline hade fått sitta och mata henne...reste hon sig upp så började Nova gråta hysteriskt.
När Caroline skulle lämna över henne till en annan fröken klamrade hon sig fast runt hennes hals och satte naglarna i henne helt hysterisk....det gick visst inte så bra...UPS!
Det är jobbigt när dom är så ledsna, jag kan inte komma ihåg att vi hade dessa problemen med Nellie?! och då är ändå Nova mycket tuffare än vad Nellie var i den åldern.
När man kommer hem från dagis är vår grön/brunögda lilla skrutta så tuff igen, hon jagar våra stackars katter och ska ha dom som huvudkudde...hon busar rundor och visar sitt rätta jag igen.
Hoppas det vänder snart så hon kan ha kul om dagarna med sina nya vänner!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar