söndag 1 augusti 2010

Kollobesök & bowling!

Alla samlade...mysigt återseende!
Hanna, Ida, Nellie får äntligen träffas!
Ken & Nova pausar...
Caroline bowlar...I går fick vi ÄNTLIGEN träffa vår stora, fina kolloflicka...vi mötte upp barn och ledare i hembygdsparken i Ängelholm där barnen lekte och åt god glass. Det var en trevlig syn vi möttes av!
Nellie blev lite tårögd när vi kom, men hon ville inte visa det...jag såg det ändå och kände hur mycket jag saknat henne...gråten var inte långt borta hos mig heller. En stor kram till sina föräldrar blev det...åhhh goa tös...
Hon och Hanna hade så mycket att berätta för oss så dom traggade i mun på varandra...vi fick lov att ta med flickorna i bilen tillbaka till kollot (tur man har en stor bil med många säte) så vi fick lite egentid med dom.
När vi kom fram skulle flickorna visa sina rum, Hanna bodde i ena änden av huset och Nellie i den andra...dom hade städat sina garderober och bäddat sina sängar så fint (bara för vi skulle komma sa dom)! Tänk om dom kunde vara lika duktiga här hemma...hahahaha!
Vi gick ner mot havet och tittade lite var dom hade varit och fångat krabbor på dagarna...dom hade haft tävling vilket lag som fångat flest och Nellies lag vann!
Nellie hade inte direkt saknat oss sa hon, hon ringde aldrig hem eller skrev något brev till oss...Hanna däremot har ringt Annika 2 gånger, skrivit brev och var nära att börja gråta när vi skulle köra hem igen...där ser man sådan skillnad det är på barn.
Nellie fick lite dåligt samvete när jag frågade henne varför hon inte ringt eller skrivit brev till oss?! Hon svarade med att jag tänkte göra det men ritade en teckning till er i stället...en jätte fin teckning där det stod "saknad" med jätte fina bokstäver. Hon gav mig teckningen och frågade om det gjorde något att hon inte ringt hem eller skrivit något brev...klart det inte gjorde...hon hade ju gjort en fin teckning till oss med budskapet att hon saknade oss och det räckte för mig.
När vi vinkade av tjejerna körde vi inom Burger King och köpte hamburgare för vi var vrål hungriga allihopa. Så det blev tuggande i bilen på vägen hem...det satt där det skulle i våra utmärglade magar...
På kvällen var det bestämt vi skulle bowla med Ken och Caroline...så vi intog banan klockan 20.00 och det blev en riktigt trevlig kväll, där jag som vanligt visade upp mina usla talanger i bowling...jag kom sist! Inte helt oväntat...
När vi kom hem satte vi oss här hemma, nattade Nova och sen åkte det fram vin och cider. Det blev en trevlig avslutning på denna lördag...klockan blev mycket innan man kom i säng...hon var närmre 02.00 så idag är jag lite mör det ska villigt erkänna...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar