lördag 28 augusti 2010

Promenad och loppis!

Vår lilla 1 åring (i morgon)
Ängelnallen som vakar över farmor & farfar...Dag 6...duktiga jag!
Nu är man inte ens hungrig överhuvudtaget längre...det är psykiskt tungt att veta att man INTE får tugga något...men det är det enda när det gått så här många dagar.
I morgon har vi 1 års kalas för vår älskade Nova och då kommer det bli jobbigt att INTE äta när dom andra gör det...vi får se om jag klarar det hela vägen helt enkelt.
Idag har jag och Nova varit ute på en jätte runda, vi gick till Coop och hämtade ut lite pengar som vi ska betala lokalen med som vi ska låna till hennes kalas i morgon, sedan gick vi vidare till kyrkogården där jag pyntade om farmor och farfars grav lite...rättade till vår lilla "ängel nalle" som vakar över dom och har gjort sedan farmor begravdes för 4 år sedan...
När vi var klara där gick vi vidare hem till Martina för att plocka upp henne och Melwin och det var verkligen inte igår hon och jag träffades...vi hade bestämt oss för att gå på loppis som Helen hade fixat här nere på stattena, trevligt!
På loppisen fyndade vi ingenting...jag letade efter någon rolig pocket bok jag kan läsa på planet men hittade ingen som föll mig i smaken så jag struntade i det.
När vi gick hem mot mitt och skulle säga hejdå till varandra så öppnade himlen sig och det kom regndroppar stora som pingisbollar...Martina och Melwin fick stanna kvar hos oss på en kopp te innan det var läge att kunna gå hem igen.
Precis när man tyckte det såg okej ut, så kom det en ny skur och till slut fick Martina ringa till Henke som kom och hämtade upp dom.
Det är förberedelser inför kalaset...jag ska gå ner i lokalen och duka framåt kvällen och då har Caroline lovat att hjälpa mig med Nova så hon slipper följa med ner dit...rättså skönt att ha det gjort redan i dag så man slipper tänka på det i morgon.
Nu ska jag slänga mig framför tv:n ett tag eftersom Nova ligger och vilar...för sen är det fullt ös igen några timmar innan det är godnatt för henne i kväll...när hon sen vaknar i morgon bitti är hon 1 år gammal och stora flickan med 5 fina tänder i sin mun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar