tisdag 3 maj 2011

Jag vill ha barn NU!

Ian badar Nova Nova rider på vårmarknaden

Nu börjar det närma sig...närma sig att föda barn...skönt ska det bli, jag känner mig som en valross just nu! Jag tittade på "en unge i minuten" i går och längtar tills vårt lilla underverk ligger på bröstet och allt är klart, för denna gången, för alltid...nu är det färdigt för min del att föda fler barn...3 barn är precis alldeles tillräckligt!
I morgon ska jag till barnmorskan igen och se om lilleman har vänt sig rätt?! Någon vändning vill jag verkligen INTE vara med om...fy farao!
Den 23 Maj (på Nellies födelsedag) ska vi på ett ultraljud för att uppskatta vikt och se hur denna lilla krabat ligger...detta ultraljudet fick vi eftersom dom trodde jag hade graviditetsdiabetes men alla mina värden har legat kanon dessa veckor, så det är ju jätte skönt! Imorgon måste jag upp på lab på sjukhuset och bli stucken, då ska jag lämna ett långtids blodsocker, så det får jag väl så snällt göra efter jag varit hos barnmorskan.
Jessica min fina vän från Ängelholm, fick sitt 4:e barn på Valborg...en liten flicka som ska heta Love-li...grattis Jessica och Henrik och lycka till med allt!
Jag är fortfarande fruktansvärt förkyld, trött och allt vad det innebär...jag tror minsann jag utvecklat allergi, för detta är ingen normal förkylning, men jag vill inte hålla på att laborera med massa allergi tabletter nu när jag är gravid, fast dom säger det är okej nu att äta dom och ta nässpray mot allergi...nej jag väntar, jag får stå ut!
Idag ska jag städa, städa, städa när Nova blivit lämnad på dagis...det ser för jä*ligt ut här hemma, det spelar snart ingen roll hur mycket jag städar, plockar undan så tycker jag här är saker överallt...och då menar jag precis överallt!
Stig åker idag igen, sen ser man inte honom förren på fredagkväll igen om vi har tur!?
I helgen (fredag-lördag) passade Virre och Johan Nova till oss eftersom jag jobbade och Stig inte hann hem med lastbilen, dom hade varit på vårmarknaden på stan och tittat på storasyster som sålde kakor till klassen...det var mys till 110% och allt hade gått jätte bra, så skönt det känns...
Nova är väldigt, väldigt mammig just nu och har lite svårt att skiljas från mig, hon blev ledsen på dagis häromdagen också när jag skulle gå...ska jag köra och handla och hon ska vara hemma med Stig blir hon ledsen när jag ska gå, så just nu är det mycket mamma och just därför kändes det bra att det gått bra hos Virre och Johan (med lite gråt precis när jag gått)
Idag hoppas vi på gott väder fast dom lovat regn, men himlen är blå så vi håller tummarna för att detta håller i sig!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar