måndag 16 maj 2011

Kallt, regn, blåst...Fy vad tråkigt!


Skulle så gärna vilja skriva oftare, men just nu känns det som det är andra saker som tar upp tiden i ens liv...
Nova är SÅ aktiv nu, hon är överallt och då menar jag verkligen överallt...hon är så full av energi och klättrar och klänger precis överallt...testar gränser och lever bus från hon går upp tills hon stupar i säng på kvällen!
Lilla Viggo är lika snäll som hans båda systrar varit när dom var spädbarn, han äter, sover och hörs inte av så mycket, en liten liten underbar varelse som ligger där och bara myser!
Det känns så skönt att denna graviditet är över, det har varit tungt, jobbigt, jag har haft mycket foglossning...ja nu slipper jag det, nu ska man bara börja hitta tillbaka till sin gamla kropp igen, få tillbaka den vanliga kroppen så man kan ta på sig sina vanliga jeans...ja det är en liten bit dit, men jag kämpar på och tänker mig för vad jag stoppar i mig...BARA godis på helgen, jag har gett mig f*n på att det inte ska bli som när jag ammade Nova....då levde jag på godis, jag gick ju nästan upp mer när jag ammade än jag gjorde under hela graviditeten för sören! Nej Helle Belle nu är det tuffa pix som gäller! Heja Heja Heja!!!!
Idag är det jätte tråkigt väder, det regnar, blåser och ser ut att vara kallt ute...Brrrr...vi blir inne, fast Nova snart klättrar på väggarna eftersom hon inte varit på dagis på hela förra veckan...imorgon får hon äntligen gå dit igen till alla sina vänner, då kan hon hoppa, springa, busa av sig ännu mer energi!
Idag blir det lite smått och gott gjort här hemma...jag har äntligen bestigit berget av tvätt sedan vi kom hem från BB så det blir till att lägga in alla kläder i respektive garderober...åhhh vad tråkigt!
Jag har ringt alla samtal jag ska om diverse saker, så nu är det bara att vänta på BVC som kommer på hembesök på onsdag...ska bli spännande att se hur mycket Viggo har ökat i vikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar