onsdag 27 april 2011

Bakning!


Värmen håller i sig och det är så ljuvligt...jag lever, ja jag lever till fullo! Tänk vad solens strålar kan göra med en människa.
Att grönskan slår ut mer och mer för varje dag och att känna dofterna av detta, det gör att man bara precis blomstrar i sin själ....JAG ÄLSKAR DET! Varför hade vi inte alltid kunnat ha vår/sommar i vårt land, för detta avlånga land är jätte vackert på våren och sommaren!
Idag har Nellie, Hanna, Jag och Nova bakat till Nellies "kaksäljar dag" på torget på lördag...vi hittade recept på kärleksmums som Leilatv4+ gjort, det var riktigt gott, med grovhackad choklad i, sen valde vi att ta bort kokos uppe på och satte strösselkulor i stället...mums vad gott!
Vi fick nästan slå oss på fingrarna så vi inte åt upp alltihop, hahahahaha! Imorgon kör vi en sats till så blir dom glada och nöjda i klassen!
Sist Nellie och dom sålde kakor (tidigt i våras) sålde dom för mer än 5000 kronor, så denna gången, hoppas vi på en större förtjänst...vädret har dom ju på sin sida, alltså fler folk ute! Lycka till klass 5A säger jag!
Nu känner jag att det är på slutruschen med jobbet, Stina min chef har kortat ner mina dagar som jag har kvar, eftersom jag inte orkar mycket mer...endast 5 arbetspass kvar, sen är det ledighet igen som gäller! Igår när jag kom hem så var mina anklar inte synbara, med andra ord mina ben var som elefant ben....lika tjocka överallt! Jag samlar vätska nu, jag känner det själv! Hujeda mig vad det börjar bli drygt nu...
Nu ska jag ta tag i kvällsmat och sen dom vanliga kvällsrutinerna innan det är dags för mig att krypa ner i sängen igen...jag är såååå trött nu, man märker att det börjar närma mig slutet...skönt!
Snart sitter vi här med en liten, liten krabat igen! Underbart ska det bli! Samtidigt konstigt...fast man har gjort det 2 gånger förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar