lördag 23 april 2011

Tjejträff...20 år sedan sist!

Karo och Görel
Görel, Jessica och Lisa i köket
Jessica och Lisa
Lisa och jag
Görel och Karo

Igår var det en av dom trevligaste dagar jag har haft på jätte länge...klockan 13.00 hämtade jag upp Lisa och Karo för att sedan åka vidare till Helsingborg där vi skulle träffa Görel och Jessica.
På vägen dit körde vi inom Väla för att köpa en jätte fin lykta + ljus till Jessica som tack för att hon tog tag i detta...så vi blev lite lite senare än beräknat.
När vi kom fram så stod Görel och Jessica i dörren, Görel redo med sin Niko kamera och tog kort på oss...hahahahaha det kändes som igår vi sågs allihopa igen! Lisa skrek i bilen.. - dom ser ju likadana ut som för 20 år sedan, sen började vi skratta...jag tycker vi ser trevligare och bättre ut nu än för 20 år sedan och det höll alla med om!
En mycket god kycklingsallad serverades ihop med bröd och dressing, mmmm det var verkligen gott, för jag var hungrig då!
Vi satt och pratade om ALLT....munnen gick på oss alla och vi plockade upp det ena minnet efter det andra...hahahahaha herregud vad mycket man förträngt (och jag förstår varför.....) hrmph!
Solen hade ju verkligen letat upp oss, vi satt på Jessicas baksida och fullkomligt drog in varenda solstråle i våra kroppar...vilket gudomligt väder det var, riktigt varmt! Nästan för varmt!
Efter Kaffe, kladdkaka och ett stort fruktfat så reste vi på oss för att gå en runda i Jessicas kvarter...vilka hus alltså, dom var i 3-5 miljoners klassen allihopa...Jessica bodde verkligen fint i Mariastaden, underbart område med nya, fina, dyra hus som stod uppradade som soldater i området.
När klockan blev 20.00 tyckte tjejerna vi skulle beställa hämtmat...puh! jag var ju sååå mätt fortfarande efter all annan mat och dryck, så jag och Lisa delade en pizza och ändå blev det pizza över...
Vi hade nog kunnat sitta kvar hela natten och tragga skit, men vid 00.30 bestämde vi oss för att köra hemåt till Hässleholm igen och tacka för oss! Klockan sprang i väg denna dag/kväll, jag tror aldrig klockan gått så fort.
Eftersom vi hade så trevligt och hade svårt att avsluta sa vi att vi skulle träffas i sommar igen för en grillkväll med god mat och dryck, denna gången i Hässleholm hos antingen Lisa eller Karo...det ska bli så trevligt!
I morse sov jag och Nova till 09.30 innan vi slog upp våra ögon, då var både Stig och Nellie redan uppe och på språng...vad skönt att få sova ut, det behövde jag faktiskt!
Idag blir det påskmiddag i Perstorp med trevligt sällskap, så nu är det duschen och påklädning som gäller...

1 kommentar:

  1. Kul med återträff jag träffade mina skolkamrater förra året och då var det 30 år sen sist så trevligt vi hade =) Glad Påsk med er kram D

    SvaraRadera