tisdag 5 april 2011

En helt vanlig dag..rättså tråkig!


Igår var jag som sagt på CSK på Dietistmottagningen för att kolla mitt socker som inte var så bra på glucosbelastningen...
Lite infromation fick jag till mig av en mullig, mycket söt sköterska som förklarade det ena och det andra om kost, diabetes, blodsockermätare och lite till innan jag fick sticka mig i fingret för att se mitt sockervärde...
Det låg på 4,3 och är ett jätte bra värde...sköterskan tog även ett långtidsverkande blodsocker som jag fick besked på innan jag gick hem och det var helt perfekt...så vad som har hänt på min belastning vet ingen?!
Diabetessköterskan sa att man måste följa upp detta fram till förlossning ändå...hmmm...okej?!
Nu ska jag alltså sticka mig 4 gånger per dag, 3 dagar i veckan för att se så allt är bra med mig och bebis! Jag får väl utstå detta då...ett tag....men sen följer dom upp en 6 månader efter förlossning fast allt är bra under graviditeten bara för att se om man utvecklar diabetes efteråt....då ska jag även få göra en ny glucosbelastning innan dom släpper mig för att se att allt är helt ok!
Nog om det...idag har det inte hänt så mycket, jag har bara slappat och handlat innan barnen kom hem.
Nu på kvällen kom det någon konstig form av energi som flög på mig....jag städade och fixade här hemma, vilket var nödvändigt ont...känns skönt nu när jag ska lägga mig på soffan och titta på tv innan det är dags att kramas med kudden igen för ytterligare en ny vårdag i morgon som vi får hoppas blir bättre än dagens regndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar