måndag 4 april 2011

Diabetes eller inte det är frågan?!

Vilket väder man kom ut till i morse...det var ju riktigt varmt och skönt!
Eftersom jag har jobbat hela helgen har jag inte kunnat ta del av den värmen som varit, men idag kände jag det..underbart! Alexandra sov här i natt på grund av att Therese skulle iväg tidigt idag och när jag körde henne till skolan så kände jag hur skönt väder det var ute (glömde dock titta på termometern i bilen), ljuvligt...nu börjar min trötta kropp tina upp och piggna till liv!
Efter jag droppat av Alexandra på skolan körde jag inom Kvantum och handlade hem lite diverse till kyl och skafferi...lite gott pålägg från delikatessen och lite goda frallor blev det minsann också, mums!
Idag ska jag till CSK på Diabetesmottagningen och se vad dom har att säga om mitt socker...mycket spännande vad dom kommer fram till?! Håller verkligen tummarna att det inte är något, för då blir det ju genast ett projekt!
Nu ska jag fixa och trixa lite här hemma...väcka Nova som fortfarande sover gott med sin pappa..ja det är helt enkelt dags för båda 2 att gå upp och hålla sin mamma sällskap klockan är 09.20 (märks Nova var uppe längre än vanligt igår)
Ha en underbar dag i vårvädret allihopa!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du inte har fått graviditets Diabetes de säger att barnen blir så stora då min bb kompis hade det och han vägde 5,7 kilo och fick knabbt plats i baljan sköt om dig fina du

    SvaraRadera
  2. Hej fina du...det var bra värden idag när jag var där, både på det blodsocker test jag tog där + på långtids testet.
    Dom vet inte riktigt varför det blev så högt när jag gjorde glucosbelastningen?!
    MEN jag måste ändå ta dessa prover nu 3 gånger om dagen, 3 dagar i veckan fram tills bebisen är född!
    Ja det blir oftast alltid stora bebisar som får förlösas med kejsarsnitt, så vi håller tummarna att jag kan hålla detta i shack så det inte blir någon diabetes av det :)
    STOR kram på dig <3

    SvaraRadera