onsdag 30 mars 2011

När kommer den riktiga våren?!

Jobba, jobba, jobba...ja nu är det mycket med den varan, fast det är skönt när lönen kommer! Idag och i morgon är jag ledig för att sen jobba fredag, lördag och söndag... Jag har rättså mycket ont om dagarna i mina stackars små fogar, men går med foglossningsbälte varje dag nu och jag tycker faktiskt att det hjälper mig en hel del. Jag passar på att vila mycket när jag är fri, så fungerar det att jobba ett tag till. När jag kommer hem från jobbet om kvällarna är jag totalt kvaddad i ben, höfter och fötter...finns inte mycket till vila under dagarna på jobbet. Jag ska jobba fram till 9 Maj sen är det deadline tills bebisen kommer, då får jag nästan 3 veckor att vila upp mig på...jag hoppas jag orkar så länge, men det får vi se helt enkelt! I helgen bestämde vi oss för att åka med "farmor & farfar" på husvagns semester 2veckor i sommar, vi ska få låna en husvagn av våra kompisar för en billig peng så vi hänger på svärföräldrarna...det ska bli mycket trevligt. Eftersom bebis bara är ca 1 månad då så passar det oss perfekt, då kan jag krypa in i husvagnen och amma och natta...annars händer det nog inte så mycket mer för oss i sommar, mer än små dags utflykter...ja det får bli så denna sommaren eftersom vi har ett nytt litet pyre i familjen! Jag är glad att vi har ställt om klockan, det är ju ljust nästan till 20.00 på kvällarna nu, underbart! Jag hoppas våren snart ska komma och väcka liv i allt det döda och det förgågna från vintern..ge oss ljus, värme och grönska...jag väntar ivrigt! TACK! På måndag ska jag till diabetesmottagningen i Kristianstad då jag inte hade så bra värde på min glucosbelastning jag gjorde för 2 veckor sedan på MVC...jag hade fasteblodsocker på 10,1...hmmmm lite väl högt! Men när Marianne tog det på mig i lördags morse innan jag skulle köra till City gross så låg det på 4,7 vilket är ett jätte bra värde...konstigt! Barnmorskan trodde något hade blivit fel i testet, att jag kanske druckit vätskan för sakta?! Vad vet jag?! Äckligt är det men mer än 5 minuter tog jag väl inte på mig?! Eller?! Jaja det återstår att se nu när jag ska dit på måndag...får se vad dom säger, dom ger mig väl bannor för allt godis och gott jag stoppar i mig?! Hahahahaha...det finns en viss risk att jag fått graviditets diabetes, med tanke på mitt sockerberoende! Nu ska jag snart gå till dagis och hämta hem Nova...fortsätta njuta av dagen och mysa med mina fina barn!

1 kommentar:

  1. Hoppas oxå att våren kommer snart är väldigt trött på denna höstliknande väder kram på dig lilla du ses <3

    SvaraRadera