måndag 21 mars 2011

Jobbe helg med god avslutning!

Nu är vi alla friska och krya igen, skönt! Får se hur länge vi klarar oss denna gången innan nästa sjukdom korsar våra vägar...håller tummarna nu för att våren kommer med värme och ljus som piggar upp oss alla och gör oss helt friska!
I helgen har jag jobbat, jobbat, jobbat så det har varit en lugn helg för övrigt för man orkar inte mycket mer när man kommer hem efter dom mördar passen på 10 timmar åt gången. Jag börjar bli trött i fötterna, ryggen och höfterna nu när jag har jobbat en hel dag känner jag...det är rättså tufft att vara gravid och stå upp hela dagar utan att ha chansen att kunna sätta sig och vila sin kropp mer än på middagen. Det är stödstrumpor som gäller nu och snart får jag kanske börja använda foglossningsbältet om jag ska orka längre...
I går var jag så sugen på "köpemat" så vi beställde faktiskt hem mat när jag slutat jobbet, det händer väldigt, väldigt sällan nu för tiden, men efter all magsjuka, feber, hosta och allt annat så gick jag hela dagen på jobbet och kände efter hur gott det hade varit med en liten kebabrulle eller något annat gott från pizzerian, så det fick det bli! Nellie och Stig var inte sena på att hänga på i mitt förslag...hahahaha!
Nellie var och tittade på den nya bion "Hur många lingon finns det i världen?" med Hanna och Ida i lördags kväll...väskorna fulla med godis, chips och läskedryck cyklade dom upp till bion och hade tjejkväll...dom hade tyckt filmen var jätte rolig och bra...kul! Jag vill faktiskt också se den, så det får vi väl försöka fixa!
Nej nu ska jag faktiskt ta tag i detta råttboet och städa upp, hänga tvätt, tömma diskmaskin, slänga sopor...ja listan är lång...tur jag har Stig hemma så han hjälper till...då går det ju fortare och skitjobbet är snabbare fixat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar