onsdag 9 mars 2011

Magsjuka hela familjen!

Vi har legat i magsjuka och därför har jag inte orkat blogga....fy farao vad dåliga jag och Nova (framförallt) har varit!
Det hela började så fint i torsdags kväll, när jag hade badat Nova vid 18 tiden, då började hon helt plötsligt bara kräka...och det var inte dom små kräk kaskaderna som kom...detta höll på ett bra tag och jag ringde till sjukvårdsupplysningen eftersom hon slagit sig i ansiktet på dagis på tisdagen...dom rådde mig till att åka akut in eftersom det kunde vara en blödning från fallet fast det var 2 dygn sedan!
Therese fick komma och köra mig, eftersom Stig hade vår bil...alla dom andra barnen (Nellie, Alexandra & Jazmine) fick vara hos Caroline och sova där på natten, tusen tack fina bästis!
När vi åkte in till CSK spydde Nova konstant i bilen, inne på sjukhuset spydde hon med bara 10 minuters mellan rum...stackars lilla lilla flicka, men gud så tålig och duktig!
En kirurg kom och tittade på hennes ansikte och näsa och konstaterade snabbt att hon fått en REJÄL smäll på dagis, men också att det inte var någon blödning som stod och tryckte och gjorde hennes kräkningar...skönt! Läkaren trodde på maginfluensa och skickade oss vidare till barnakuten för att barnläkaren där också skulle titta på henne...
Den lilla, lilla flickan låg i sin bilstol och spydde och sov, spydde och somnade om efter varven...så tålig, och så duktig!
Läkaren tittade på henne, lyssnade och vägde henne...dom konstaterade även där att det var maginfluensa hon dragit på sig...jaha, då var det bara att vänta och se hur vi andra skulle klara oss...
Klockan 01.00 på natten kräkte Nova sista gången och kunde äntligen få komma riktigt till ro, sen sov vi till 05.00 och då var Nova jätte törstig...hon drack och drack och drack vatten och jag trodde hon skulle spy upp allt igen, men hon fick faktiskt behålla det och vi somnade om vid 06.00 och sov till 09.00 sen höll sig Nova kry hela fredagen, skönt!
På lördagen jobbade jag och Stig sa hon att hon kräkt 2 gånger till där hemma, suck!
När vi på kvällen var hos min bror och firade honom så var hon okej och åt bra med oss andra...äntligen vände det! Tack!
På kvällen när vi kom hem började Stig känna sig kass...han satt på toa och det rann av honom, han visste inte om han skulle spy så han valde att ligga på soffan för att inte störa oss...
När jag vaknade på söndagen och skulle till jobbet, mådde Stig lite bättre men kände illamående men kunde inte kräka...så jag körde till jobbet!
Efter 1½ timme på jobbet körde det så pass i min mage att jag valde att inte stanna kvar och smitta hela apoteket, och mycket riktigt jag hann vara hemma i 1 timme sen började det på mig...jag spydde och spydde och spydde och sprang på toa för det kom från andra hållet också...F*N jag hade blivit smittad....åhhhhh vilken pärs det var! Jag spydde i 13 timmar och var sedan helt slut...fy farao! Sov och spydde om vartannat...torr som öken i munnen men fick inte behålla någonting, detta var en mardröm!
Nellie hade även hon kräkt lite på morgonen när jag kört till jobbet på söndagen, men sen var hon rättså okej hela dagen för att sen kräka upp all kvällsmat Stig gjort till dom på kvällen...när ska detta ta slut?! Herregud vilken pärs!
Idag är vi krya allihopa igen och Nova är på dagis som vanligt, Stig körde och jobbade igår och Nellie åter i skolan...så jag kör en repris....städar, bäddar rent och försöker städa ut alla bakterier så vi kan bli riktigt friska, för nu orkar jag inte med mer sjukdomar!!!!

2 kommentarer:

  1. Usch då =( Zack hemma idag oxå kräkt men tror det är annat har varit kass i magen sen pappa dog , vi skall ju på tävling i helgen hade varit tråkigt att vara hemma pga maginfluensa =S krya på er <3

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Jag läste din blogg i morse och såg att Zack också är dålig :( tråkigt...
    Kan säkert vara en liten blandning av maginfluensa och som du säger lite orolig mage efter mycket funderingar på pappa :(
    Hållar alla tummar för er att ni kan åka på brottningen i helgen :)
    Ha det bra min fina vän! STOR kram på er!! <3

    SvaraRadera