torsdag 21 april 2011

Helsingborg på dagsutflykt!

Nellie kladdar med min Iphone

Nova gungar i Hembygdsparken
Igår var jag på MVC för en vanlig kontroll med att mäta mage och lyssna på hjärtljud, allt var bra....fast...bebisen ligger tvärs över magen...med huvudet på ena sidan lite neråt mot ljumsken och kroppen tvärs över hela magen, barnmorskan trodde den var på väg ner nu att vända sig och lägga sig till rätta, hahahahaha ja det är ju också ett sätt att ligga på.
När barnmorskan skulle känna var huvudet var så kände hon inte det utan vi fick gå in i Ultraljudsrummet och kolla med ultraljud, för att kunna lokalisera hur den låg...och det har ju sitt svar nu varför hon inte kände den som hon skulle!
Jag har förstått att den legat lite "konstigt" eftersom jag känt mycket rörelser ute vid sidorna...så nu får vi helt enkelt se om "han" behagar vända sig annars blir det inte bra! Någon vändning av läkare vill jag inte vara med om eller något kjesarsnitt, så nu håller vi tummarna att det blir bra detta!
Idag ska vi åka till Helsingborg för att kolla lite kläder till barnen och kanske något fint till mig också då jag ska på tjejträff i morgon, med mina gamla kompisar från högstadiet det ska verkligen bli roligt! Vi har inte träffats på typ 20 år och nu har Jessica och Görel tagit tag i detta, så 14.00 i morgon samlas vi i Helsingborg hemma hos Jessica...en heldag, bara vi tjejer, utan män och utan barn...jag, Jessica, Görel, Lisa och Karolina! Det ska verkligen bli en upplevelse! Åhhhh vad jag längtar, det kommer bli mycket skratt och mycket minnen.
Jag ska få liv i barnen nu, fixa till oss...hämta upp mamma och sen hämta upp svärmor innan vi kör vidare till Helsingborg för en dag tillsammans bara vi tjejer idag!
Underbart väder att vakna upp till, idag ska det bli varmt...upp till 20 grader...ljuvligt!
GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

  1. Hoppas nu att lillebror vänder på sig snart <3 ha det så trevligt imorgon =)

    SvaraRadera
  2. Ja Delicia det får vi verkligen göra...inte kul annars ;)
    Idag ska det bli så kul i Helsingborg, är ju som sagt några år sedan vi sågs tillsammans allihopa!
    Kram & glad påsk! <3

    SvaraRadera