onsdag 13 april 2011

Sammandragningar som sjutton!


Nu har jag dragit ner lite på dagarna vad gäller jobbfronten, jag jobbar ca 5-6 timmar per arbets tillfälle och har inte så många dagar kvar nu innan jag går på "mammaledigt"...den 9/5 är jag fri, fri för att kunna vila upp mig inför förlossningen! Det ska faktiskt bli riktigt skönt!
I söndags låg jag med sammandragningar var 5-10 minut i någon timme...Stig undrade om vi skulle åka in och om det var dags...men jag lugnade honom och vilade mig lite så lugnade det ner sig! Men jag känner att jag kan faktiskt INTE vara lika aktiv och lika "duktig" som vanligt nu, jag får sammandragningar så fort jag lyfter tungt, eller stressar...så det är väl läge att vila sig lite kanske?!?!...det är svårt att slå ner på tempot när man är van att hålla ett högt tempo med många bollar i luften, men nu MÅSTE jag verkligen göra det om vi inte ska föda bebis 6 veckor för tidigt!
Det kan ju vänta ett litet tag till, så den får ligga i magen och grädda till sig lite till, med lite mer hull...sen om den kommer 14 dagar tidigt gör ingenting för jag känner mig SÅ stor...det är tungt, jobbigt och inte alls roligt längre...foglossningar och ryggont gör det inte lättare!
Nästa vecka är det påsklov och då ska jag vara ledig hela veckan med barnen så det blir varken tidiga morgnar eller läxläsning, ska verkligen bli skönt!
Nej nu ska jag minsann grädda lite pannkakor till oss som vi ska mysa på innan det är dags för Nova att krypa ner i sängen för ännu en dag på dagis till minst 16.00 om jag kan sluta lite tidigare i morgon också.

2 kommentarer:

  1. Ja det är nog dax att trappa ner , fick inte du Nellie en månad för tidigt ??

    SvaraRadera
  2. Hejsan Vännen :)
    Jag känner det varje kväll nu, att det drar ihop sig, så nu är det dags...
    Nellie kom 10 dagar för tidigt & jag tror jag kommer få tidigare denna gången också...bara har det på känn!
    Nova åkte jag in med samma dag hon var uträknad :)
    Kram på dig fina fina du <3

    SvaraRadera