söndag 24 april 2011

Rastlös!

Nu börjar det faktiskt närma sig med en ny bebis i huset igen...skönt och spännande ska det bli, jag tror det kvittar hur många barn man skaffar så är det lika häftigt varje gång! Nova känns så stor nu, 20 månader gammal fast ändå så liten! Det är en klok tjej som har sådan energi...underbara barn! Nellie vår förstfödda underbara flicka ska snart fylla 12 år....HALLÅ vad hände?! Vi har snart en tonårstjej i huset...häftigt!
Jag satt igår kväll och loggade in på Försäkringskassans hemsida med min E-legitimation och planerade min mammaledighet med vårt tredje barn, herregud det känns konstigt...jag satte upp dagar fram tills årsskiftet så får vi se sen, hur och vad jag ska plocka ut framöver! Stig kanske vill vara pappaledig?! Vi får helt enkelt se...
Nu börjar jag tycka det känns konstigt, att jag faktiskt inte ska jobba så mycket mer och sen gå hemma igen i minst 1 år innan jag antingen börjar plugga eller återgår till jobb....Hmmmm spännande!
Idag är jag rastlös, riktigt rastlös...jag har brist på fantasi...vet inte vad jag och Nova ska hitta på! Här inne kan vi inte sitta och titta ut på det fina vädret hela dagen.
Stig är iväg med sina kompisar och sin motorcykel och Nellie är hos kusinerna Wiktor och Hannes där hon sovit inatt...
Till råga på allt har jag blivit förkyld i min lilla näsa och ont i min stackars hals...fast jag varit duktig med att INTE klä mig med för lite kläder...trist!
Novas näsa rinner, hon hostar och är också förkyld...jobbigt, nu får den riktiga sommarvärmen gärna komma till oss så vi blir riktigt friska och krya igen!
Nu ska jag hänga tvätt, damsuga av och sen komma på något kul vi ska hitta på idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar