måndag 28 februari 2011

Faster Malene har varit nere på besök!

Dagarna bara rullar på, jobbar jag inte så har jag massa annat som ska fixas och trixas...jag vet inte var tiden tar vägen?!
I morgon är det 1 Mars och det får man väl börja räkna som en vårmånad...underbart...äntligen....det är ljust ända till klockan 18.00 nu så det känns underbart...det går åt rätt håll, vilket passar mig alldeles utmärkt!
I helgen har Stigs storasyster Malene och en av barnens kusin Robbin varit nere från Finspång & hälsat på...kul, det var några år sedan vi sågs...hon har inte ens träffat Nova som i dag är 1½ år eller det andra syskonbarnet Ville som är 10 månader. Malene fyllde 40 i lördags och det firade vi med att Kenneth och Lina bjöd på super god middag, Lina hade gjort flygande Jacob...Per och Marianne hade gjort en supergod tårta och vi hade köpt present från oss till henne...det var uppskattat det märktes, verkligen kul att ses igen!
Malene hade även hon med sig presenter till Nellie, Nova och Ville...tjejerna fick ett varsett jätte fint halsband + 1 armand till Nellie och Ville en jätte fin mjukis nalle. Tack Malene!
Didrik som nu är 21 vill inte följa med utan valde att vara hemma med sin flickvän, vilket jag förstår i den åldern....underbart!
Igår var vi hemma hos mamma och pappa i Stoby och åt pizza på kvällen, det var inte heller igår vi gjorde något sådant ihop med dom...mamma och pappa bjöd, så jag bugar och bockar och säger tack, tack! Mysigt!
I morse var det skola som vanligt igen efter 1 veckas sportlov, skönt säger jag bara...äntligen rutiner igen...jag mår bäst då...ja inte bara jag utan Nellie också, det märks.
Nova ska på dagis i morgon igen efter 1 veckas ledighet från dagis även hon...tror hon behöver leka av sig med sina dagis kompisar lite även hon, så det ska bli skönt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar