torsdag 3 februari 2011

Blåst & regn...fast helt okej!

Blåst och regn...det var vad jag möttes av idag när jag drog upp rullgardinen.
Det känns faktiskt helt okej med tanke på att snön snart är helt borta...nu ligger våren nära...det är 2 månader kvar sen ska det väl vara varmare ute får vi hoppas!
I går var jag och Caroline ute och gick en bra runda med Nova i vagnen, vi gick till Netto och hem igen...alldeles lagom runda och Nova älskar att åka i sin vagn.
Jag fick städat här hemma igår, det tog emot men det blev gjort...skön känsla när toaletterna är rena och köket är helt blåst, Novas leksaker är på sina respektive platser på hennes rum...golvet inte känns klibbigt efter allt Nova spiller ut, ja igår blev det rent här hemma igen, underbart!
Jag känner mig trött och seg i allt jag gör eller ska göra...om det är graviditeten eller årstiden vet jag inte?! men tungt är det just nu, med ALLT som ska göras!
Idag kommer mamma en runda om hon orkade, hon opererade sin axel i måndags, för hon har haft problem med den...operationen tog 3 timmar och dom hade filat på både axelkulan och nyckelbenet...pappa har fått besked om sin sista röntgen han gjorde på huvudet efter han körde ner i bäcken med bilen...det var en liten TIA attack han hade haft, alltså en liten hjärnblödning kan man säga...hans blodtryck är på tok för högt hade doktorn sagt så nu ska dom medicinera om honom, så får vi verkligen hålla tummarna för att han blir bättre och att detta INTE händer igen!
Nu ska jag sätta på lite tvätt och förbereda middag innan klockan hinner bli 14.00 och Nova ska hämtas igen...
Ha en underbar dag allihopa!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Det var ju inte roligt med din pappa. Hoppas de får ordning på mediciner fort så det blir bra. Hoppas din mamma är bättre. Och att det snart blir vår så du kan känna dig bra och pigg. Hälsa mamma och pappa så gott.
    Kram i massor Kajsa

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanke Kajsa :)
    Allt blir bra i slut änden...

    Massor med kramar till dig <3
    Hör av dig när du har tid över och du är "hemma"

    SvaraRadera