fredag 24 september 2010

Vad håller mig vaken om natten?!

Jag kan INTE sova om nätterna längre, jag vaknar nästan alltid vid 04.00 tiden, sen kryper det i kroppen på mig, jag ligger och vrider och vänder på mig...vad är det som håller mig vaken?! Ångest?!...jag ligger och tänker och tänker och tänker och blir inte klokare eller piggare av detta, suck! Och dessutom vet jag inte ens vad det är för tramsiga ilandsproblem jag ligger och funderar över...men ALLT snurrar i min skalle just nu.
Läkaren skrev ut stilnoct till mig, men jag har inte hämtat ut dom, jag vill ju klara mig utan tabletter i den mån det går...känns inte bra att äta sådana tabletter heller när jag är hemma så mycket själv, tänk om jag inte skulle höra Nova när hon vaknar och blir ledsen...nej det får bli när Stig är hemma såifall så jag kan få sova ut riktigt ordentligt.
Klockan är 05.05 och det är jätte dimmigt ute...sitter och tittar ut och det är inte mycket man ser för all dis, då blir det nog en underbart fin dag idag också...precis som det var igår, 21 grader och alldeles underbart varmt. En ljuvlig sensommar dag med andra ord.
Jag och Caroline var ute och gick en jätte skön runda igår, vi tog Ö&B + Maxi och sen hem igen...så varmt, man kunde ha endast kortärmade tröjor på sig.
Nu ska jag försöka krypa ner igen och sova till klockan ringer 06.45 för då ska Nellie upp till skolan...sista dagen för henne på läääänge, skönt!
Nellie har lyckats bli såååå förkyld, men vi hoppas hon inte ska bli värre när vi kommer ner i värmen...för det hade varit riktigt tråkigt.
Nej nu är det dags att ta sin ångest, sina myrkrypningar och försöka hitta John Blund på vägen...uppenbarligen har han missat mig och min adress den senaste tiden för min sömn är INTE som den ska vara det är en sak som är säker....
GODNATT MINA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar