tisdag 14 september 2010

En helg med mycket sällskap!

Nova & Adina busar... Oliwer busar också... Jazmine leker Nya Zlatan = Michell... Nova är på fotboll Jazmine har konstigt minspel för sig...hahaha Nova sitter i sin fina vagnVaknade till regn och rusk i morse...nu är det verkligen höst!
Om 13 dagar åker vi, så jag försöker att inte påverkas för mycket av detta vädret...men det sitter där och etsar sig fast i min själ hur jag än vrider och vänder på mig!
I helgen var det fullt hus här hemma, Nellie blev hämtad i fredags av farmor som hade lovat henne att få sova hos dom hela helgen och följa med på husvagns/husbils mässa i Jönköping.
Dom hade haft en super mysig helg och vi hämtade henne i söndags eftermiddag då vi samtidigt blev bjudna på god kvällsmat...Hon hade blivit rejält bortskämd av farmor och farfar, precis som det ska vara...hon vill sällan följa med till Perstorp nu för tiden, hon börjar bli för stor...fast denna helgen ville hon vara med dom innan vi åker...bara hon...utan Nova...och det är inte fel, man måste få ha egentid med sin farmor och farfar också.
Therese och Jazmine sov hos mig och Nova hela helgen, Alexandra var hos sin pappa så det var bara dom 2...Caroline var i Stockholm hos Ken hela helgen så Michell var hos mig eftersom han hade fotbollsmatch han inte ville missa på söndagen + fotografering på lördagen med fotbollen.
På fredagen hade vi mys till Idol med lite gott att äta + chips och läsk...Jazmine och Nova stupade i säng tidigt lika utslagna båda två, så det blev en lugn och tyst kväll för oss andra.
På lördagen kom Marianne och Nicke in till Hässleholm, Wiktor och Hannes ville komma in och leka med Michell så det gjorde dom.
Jag, Therese, Nova och Jazmine packade in oss i bilen och körde till Vankiva där vi hälsade på Malin, Danne, Adina och Oliwer. Det var en supermysig eftermiddag med god mat och trevligt sällskap. Barnen busade rundor och vi satt och pratade. Älskar att vara hos familjen Glader/Hedman, det gör mig lugn och någorlunda stabil (när jag mår så här).
När vi kom hem stod Marianne och lagade mat till Killarna...fläskfilée, potatisgratäng och god sås...det såg riktigt gott ut, fast vi hade ätit i Vankiva så vi lät maten tysta deras munnar...hahahaha.
När det vankades god äppelkaka med vaniljsås till efterrätt blev vi inbjudna och frossade vi också...herregud vad god den var (jag tog 2 portioner utan att skämmas). Nova älskade vaniljsåsen och ville ha mer hela tiden.
Det var en trevlig lördag med mycket mys...på kvällen tittade vi på tv och satt och pratade med Marianne innan hon och Nicke åkte hem.
I söndags tittade vi på Michell när han spelade match...han mötte sin gamla födelse by Osby och kammade hem segern med 6-0 varav Michell stod för dom 3 första målen, vilken kille på plan alltså han är...helt otroligt! Det är en ny Zlatan (utan att ljuga) han kommer gå långt denna killen.
Jag går med ständig ångest över lilla Nova...vår fina lilla underbara tös, som vi nu har avbokat från resan.
Jag har diskuterat detta fram och tillbaka och jag vet inte vilket som blir bäst alltså....eller vilket ben jag ska stå på....den ena säger att det är ingen fara medans den andra säger att det INTE är bra för barnet...är jag en dålig mamma nu som gör så här?!
Mitt hjärta gråter varje dag...jag hoppas verkligen inte det kommer förstöra semestern för mig, men 3 veckor ÄR länge och med tanke på vilken höns mamma man är så tvivlar jag på att jag kommer må 100 där nere, suck!
Hon kommer vara på dagis på dagarna mellan 9.00-13.30 som Caroline jobbar och skulle hon bli sjuk finns både mina föräldrar där och Stigs föräldrar som lovat ställa upp. Jag tror personligen att det kommer bli jobbigast för mig...och hur jobbigt det kommer bli vet jag först när jag kommer hem från resan....
Förmodligen kommer jag ALDRIG göra om en sådan här sak...för jag vet att detta kommer svida länge i mig....














2 kommentarer:

  1. fina du. det är säkerligen bara du som kommer lida, men jag vet man känner sig som världens sämsta mammma. samvetet kom på köpet när man blev mor. men det kommer gå bra, det kommer gå snabbt å jag är övertygad om att du förtjänar lite semester!!!!
    kram // jen.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du....
    Precis som du skriver...samvetet det är det STORA i föräldraskapet hela tiden...
    Det DÅLIGA samvetet jagar en ständigt! Jag ska försöka njuta av vår semester med vår 2:a fina dotter...
    TACK!
    Kram <3

    SvaraRadera