söndag 5 september 2010

Tappat lusten...för en stund!

Jag har tappat orken och lusten på att skriva i min blogg för en stund...och jag hittar inte den igen känns det som, det är för mycket av mitt andra som tar över...som tar min tid...tid som egentligen finns där...men jag orkar helt enkelt inte skriva!
Jag har så mycket i huvudet nu...antagligen för att vi ska resa om 3 veckor...jag ligger på nätterna och planerar vad vi ska packa med oss för att det inte ska bli kaos...eller att vi glömt något viktigt vi inte klarar oss utan. SUCK...typiskt mig...det ska vara perfekt...allt ska klaffa och stämma annars får jag fullständig panik!Jag har börjat plocka undan lite kläder som jag tvättat och ska stryka för att sen packa ner...det går fort nu, dessa 3 veckor.
I morgon ska passen hämtas ut och sen är det blöjor, välling och massor av burkmat som ska inhandlas...det är en hel del som står på listan över "att göra" eller "att komma ihåg" innan resan.Nova är dunder förkyld IGEN...det är dagis...typiskt när dom börjar där, då blir dom sjuka direkt! Jag, Nova och Nellie är snuviga...bättre nu än om 3 veckor...så vi får snora på tills vi blir bra igen.
Orkar inte skriva mycket mer idag, för nu ska jag och gubben slänga oss på soffan och njuta av en film...Nellie ska bada innan hon lägger sig och Nova sover som en stock med en hisklig hosta igen den lilla stackaren...BVC läkaren får helt enkelt lyssna på henne i morgon igen och skriva ett recept på hostmedicin till henne...
Jag lovar bättra mig med uppdatering av bloggen...har bara inte hittat lusten och orken några dagar nu...men jag finner kraft och energi att orka igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar