måndag 20 september 2010

1 vecka kvar....

Idag är det bara 1 vecka kvar tills vi ska åka...jag börjar känna mig stressad, men gör ändå ingenting åt det...sitter bara och tittar på resväskorna, orkar inte tvätta och stryka det lilla vi ska ha med oss eller köra och fixa dom sakerna som ska med och som vi inte har hemma.
Jag tror bestämt jag fått en liten höstdepression...det är 2 år sedan sist, men denna hösten klarade jag tyvärr inte att vinna över den, jag har kämpat men förlorade tyvärr...jobbigt!
Min läkare jag har på vårdcentralen ska ringa mig i morgon, så får vi se vad hon säger...för så här anti orkar jag definitivt inte vara....
Nellie sitter med massor av läxor hon ska avverka innan vi åker, så det är extra läxa + den läxan hon har i veckan...det är mycket och det är jobbigt för henne...men SÅ duktig ändå. Hon får se det positivt att hon slipper det i 3 veckor sen, när dom andra i klassen sitter här hemma i kalla Sverige och gör läxa och sitter på lektion i skolan, medans hon badar, solar och har skoj.
Ja som sagt denna vecka kommer väl gå tokfort, jag kommer inte hinna med allt jag vill och framför allt MÅSTE hinna om jag inte skärper mig.
Stig åker och jobbar i morgon, sen står jag här själv med allt igen tills han kommer hem och då är det nästan dags att åka och allt måste vara klart! Jag har lovat mig själv att ta mig i kragen och gaska upp mig...men det är lättare sagt än gjort.
Idag hade jag och Stig tänkt vi skulle städa ordentligt här hemma så man kommer hem till ett lite renare hem, känns bäst så.
Igår var vi hemma hos familjen Friis som vi ska åka med och fikade lite, planerade lite utflykter samt skrev listor på nödvändigt ont man måste ha med sig.
Jag kommer förmodligen inte att blogga när jag är där nere eftersom jag skriver resedagbok, men jag kommer länka till vår resedagbok så alla som läser min blogg kan följa oss där nere ändå, det blir för mycket med blogg + resedagbok tror jag (får helt enkelt se vad jag orkar).
Vår bil håller på att haverera, så vi måste lämna in den innan vi åker så Therese inte blir strandsatt när hon ska köra hem bilen från Sturup igen...kul, precis vad man hade råd med nu...NOT! men ett nödvändigt ont. Fy f*n vilka sura pengar det är när bilen går sönder....Stig trodde det skulle kosta runt 1500 kronor och det är ju inte hela världen, men pengar man kunde lagt på annat kul istället.
Jag tror minsann jag har lite resfeber....det pirrar i min mage och den konstiga känslan vill jag ha bort, för det är inte alls behagligt...inte likt mig....men jag tror jag vet varför fjärilarna fladdrar rundor där inne och dom kommer fladdra i 3 veckor är jag rädd för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar