måndag 9 januari 2012

Lite lite snö kom....

....men försvann lika fort som den kom, skönt! Tack!
Hoppas verkligen inte det kommer något mer av denna vita pudervara för det är vår jag vill ha nu! Värme, sol och ljusare dagar.
I helgen har det varit lugnt, inte mycket som hänt, skönt har det varit! Stig har varit iväg hela helgen så jag och barnen har fått rå om varandra...
Bäddade ner mig tidigt med mina 2 minsta barn och tittade på dvd i sovrummet, riktigt riktigt skönt att krypa ner nyduschad och fräsch i en renbäddad säng med en bra film och 2 sovandes barn i varsin säng bredvid mig!
I morgon börjar allvaret igen (äntligen) med skola och dagis, skönt ska det bli att vända tillbaka dygnet rätt, för här har det varit sena kvällar och långa sovmorgnar....kommer bli jobbigt i morgonbitti men ett nödvändigt ont för att återgå till det normala igen!
Barnen är nybadade och fått pyjamasen på sig, så snart nog är natti natti för dom minsta trollungarna!
Ikväll är det premiär för "Sveriges mästerkock" och då ska jag ligga i soffan alldeles själv utan små barn som klänger eller skriker på sin mamma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar