torsdag 4 augusti 2011

Sommaren lider mot sitt slut!


Nu har äntligen lite av den "ordinarie" ordningen i vardagen kommit igång...Nova har börjat på dagis sina 5 timmar om dagen, 3 dagar i veckan...underbart! (ja både för henne och för mig) då jag får en hel del mer gjort och Nova har sina fina kompisar att leka med! Måndagar och fredagar är det hemma mys med mig och Viggo...
Nellie börjar skolan tisdagen den 16/8 och det ska bli riktigt skönt det också...rutiner, rutiner, rutiner...TACK! Viggo har inte lika ont i sin mage längre som han har haft, så skönt...MEN han är en riktig sällskapsgris...inte ska han ligga själv långa stunder, nej här ska vi konka rundor på honom och hålla honom sällskap mest hela tiden...så det blir bara halvdant allting här hemma..ingen reda med städ, eller annat!
Sommaren börja nu att lida mot sitt slut och snart har vi den mörka årstiden framför oss igen..jag hinner inte blinka känns det som innan det är dags igen att återgå till regn, rusk, kyla och det jag hatar mest....mörkret.Den vackra naturen och moder jord kryper ner i sitt ide igen för att åter samla nya krafter till våren, alla blad släpps till marken och träden står åter kala...suck!
Nästa vecka börjar Hässleholmsfestivalen och det är också ett tecken på att hösten är på intåg...jag har faktiskt fått barnvakt på lördagen och ska på lite tjejparty + festivalen...det ska bli riktigt trevligt, jag har inte varit ute på fest utan barn på 1 helt år...det var festivalen i fjol sist...hahahaha inte mycket man visar sig ute nu för tiden...vet ju för katten knappt hur man ska bete sig...hrmph!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar