tisdag 30 augusti 2011

Nu är dopet och 2 års kalaset över!



Jaha då var den stora dagen över med barnkalas och dop i ett...vilken trevlig dag det blev, kul!
Viggo skötte sig exemplariskt i kyrkan, han till och med la 2 stycken rapar i prästens mikrofon så alla i kyrkan började skratta....hahahaha! Efter dopet sov lillebror igenom hela festen...i kyrkan hjälpte Nova sin mamma att hälla upp vattnet i dopfunten, så lillebror kunde bli riktigt döpt...Nova stod även för underhållningen på festen och skötte paketöppnningen galant till både sig själv och Viggo!
Vi fick så mycket fina saker av alla, det var verkligen allt från kläder, böcker, gosedjur till smycken och spargris....TUSEN TACK ALLA!!! Nova fick en ny bok, armband och halsband med Barbapapa som är hennes stora favoriter, hon älskar dessa varelser och går hela tiden och säger "Barbapapa och Barbamama"!
Min svärmor hade stått med maten i timmar till detta kalas och den var verkligen fantastiskt god, det tyckte vi alla! Jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort utan henne, hon är en stor klippa i mitt liv! Tack Marianne!
Igår var vi trötta och slitna mest hela dagen och Nova hade ju sin "riktiga" födelsedag som vi firade med tårta och annat gott här hemma...det var hemmadag från dagis och mys med mig och Viggo, så mysigt vi hade det! På eftermiddagen kom storasyster hem och framåt kvällen även pappa så vi alla kunde fira henne och mysa på hennes 2 årsdag.
Idag är det inget roligt väder...det blåser och det är kallt så nu är hösten här...den tränger sig på med STORA steg och snabbt kommer den också, suck...bara att gilla läget!
Dagens aktiviteter blir nog mest att städa, tvätta och handla innan Nova ska hämtas klockan 14.00 igen från dagis.
Jag glömde ju att ta bilder med min Iphone så jag har tyvärr inga bilder att lägga ut från dop och kalas, slarviga mig...hmmm!


Välkommen till jorden

Det var den vackraste dagen i mitt liv
den morgonen du såg på mig och jag kände mig
så stolt som en människa kan bli
den morgonen du såg på mig, och jag på dig

jag lyssnar efter dina andetag
så lätta som en fjärils vinges slag
jag ska alltid minnas den dan
jag ska alltid finnas här för dig

Allt känns så skört som trädens första blad
när våren ännu tvekar och står tillbaks
Du stannar väl, du lovar att va kvar
som en del utav min morgondag, vår morgondag

Du är välkommen till jorden
välkommen min vän
Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen
för som en ängel har du landat här i vårat hem
Välkommen till jorden min vän, välkommen hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar