tisdag 9 augusti 2011

Sommarstugan är såld!


Min mamma och pappa har sålt sommarstugan...det känns konstigt. Ett smultronställe vi vuxit upp vid...stugan min farfar en gång byggt med sina egna händer...stugan vi tillbringat varje sommar vid...där vi busat och haft kul, där farmor och farfar suttit på kvällarna och berättat sagor för oss till regn och åska. Den röda stugan med dom vita knutarna...Ja det känns verkligen tomt och konstigt, fast jag inte brytt mig om att tillbringa så mycket tid där i vuxen ålder.
Pappa är nog lite ledsen, men samtidigt har dom inte orken att ha både den och huset i Stoby, så det blev så här efter många års velande hur dom skulle göra...
Idag är det riktig höst ute...brrr! Efter Nova blivit lämnad på dagis blir det lite städ och sen ska jag faktiskt kura i hop mig i soffan när Viggo somnat.
I går satte vi in våra nya sängar och har sovit så gott hela natten, gud vad underbart att få sova ordentligt på alldeles nya madrasser...tack säger min rygg och nacke.
Nej nu ska jag väcka min lilla prinsessa för att klä på oss, borsta tänder och gå till dagis...så jag kan få 5 timmar att bara vila mig på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar