lördag 17 december 2011

1 vecka till julafton...

...och jag är fortfarande inte klar med julklapparna, börjar känna panik...MEN jag orkar inte springa runt i affärerna som en galning. Känner inte ens för att fira jul i år! Är livrädd att detta blir pappas sista jul som han får fira och det gör mig så fruktansvärt ledsen...F****n att det är så här, varför just han?! Varför just nu?! Varför just cancer som förmodligen inte kommer att sluta som vi alla vill?! SUCK! detta känns som man står på kanten till avgrunden...
Jag maler, tänker, älter, funderar igen och igen och igen...försöker att inte tragga sönder mina vänner....MEN det är inte lätt att slå det åt sidan.
Pappa och jag grät igår i telefonen, jag försöker peppa honom och minska hans ångest, sen sprängs jag på mitten själv och min ångest gör sig påmind...då fixar jag tyvärr inte att vara stark för honom längre, då kommer mina tårar också och sen känns allt så jä*la mörkt, jobbigt, tufft, ångestfyllt igen...då blir man åter påmind över hur snabbt livet kan vända.
Detta händer ju bara andra, det ska inte hända mig/oss...hallå! hur kunde det bli så här för oss helt plötsligt då?! MIN PAPPA HAR CANCER på 3 olika organ...det har spridit sig och jag läser och läser på nätet...det står samma saker överallt, hur mycket jag än letar efter ett ynka litet hopp om att det kommer bli bra, så finner jag det inte...
Varför?! Hur länge fixar han detta?! Hur länge får vi ha honom kvar?! Hur ska det bli för mamma sen?! Mina föräldrar skulle ju gå i pension till sommaren och ha flera, flera underbara år tillsammans...men den drömmen verkar gå i kras för dom nu! Fy f*n vad bittert!
Som jag sagt tidigare så är mina 3 fantastiska barn min stöttepelare nu, finns inget annat som väger upp till det just nu...ÄLSKAR ER ALLA 3 så det gör ont i mig!
Mitt hjärta kommer alltid tillhöra er och jag kommer alltid finnas där för er...


Nellie
Nova
Viggo

3 kommentarer:

  1. Lilla Helle jag var i dina skor förra året och det blev vår sista Jul tillsammans det trodde jag aldrig då jag trodde så hårt på att dessa organ skulle komma och de kom tillslut ,ge inte upp hoppet mirakel kan ju hända även om det ser mörkt ut Kärlek & Ljus till hela er familj

    SvaraRadera
  2. Hjärtat.
    Fick tyvärr fira vår sista jul med en när och kär. Det känns ofattbart. Här på jul och var tomte för barnen. Finns inte mer på nyårsaftons morgon. Man kan inte fatta hur fort livet kan vända.
    Ta vara på all tid ni kan få tillsamman.
    Massa kramar Kajsa

    SvaraRadera
  3. Kajsa min vän!
    Jag beklagar verkligen...
    Precis som du skriver så kan livet vända fortare än man själv hinner blinka, skrämmande!
    STOR kram till dig <3

    SvaraRadera