lördag 3 mars 2012

Korvgrillning i vårsolen






Idag har vi haft mys i Vedema där vi har grillat korv, samlat på kottar och precis bara njutit av våren som ÄNTLIGEN närmar sig för varje dag....Jessica, Cezar, Helen och Tintin var också med som sällskap, mysigt!
Dagarna börjar ta slut för min del att gå hemma och vara mammaledig vilket är med lite blandade känslor...MEN jag ljuger om jag säger att det inte ska bli skönt att börja jobba igen, för jag saknar det sociala där jag får gå till mitt jobb och sälja mina mediciner till kunderna.
Barnen ska börja på nytt dagis...jag har fått plats till båda 2 på ett dag, kväll, natt och helgdagis här i Hässleholm som öppnade i Oktober! Så skönt att slippa ragga barnvakt eller behöva tacka nej till kvällar b.l.a när Stig ligger ute i sin lastbil...jag är överlycklig!
Pappa har nu gjort 6 cellgiftsbehandlingar och nästa vecka går han på 7 och 8...min trötta, smala, bleka pappa var här i veckan med mamma och hälsade på...han var trött, hans händer var så smala och blåaktiga...han syresätter inte sig verkar det som. Han fryser och har börjat blöda mycket näsblod av cellgifterna.
Röntgen hade visat på "prickar" även på hans bäcken, så nu känns det rättså tufft igen, suck...nu blev det en ny uppförsbacke att ta sig över...hur länge ska man behöva gå med denna ångesten i bröstet innan den lägger sig?! förmodligen ända tills dagen D kommer...dagen då pappa inte finns hos oss längre. Det känns som det går åt helt fel håll detta, absolut inte åt rätt håll i allafall...vi får se hur länge min älskade pappa orkar härda ut?! men för varje vecka ser jag förändringar på honom....förändringar på hans hälsa som inte gör att han ser friskare ut direkt.
Sammanfattningsvis är det rättså okej med mig, nu är våren här och skiner med sina strålar rakt in i min själ så jag piggar på mig och orkar definitivt mer än i höstas...tack för det!
Nellie min underbara dotter har köpt sig en kamera och har börjat ta lite foto....duktiga tös jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar