torsdag 21 oktober 2010

Hemma igen!

Vilken kontrast....från + 30 grader till att vakna med snö och minus grader utanför fönstret i morse!
Nu är vi hemma igen, vilket känns jätte skönt...
Det har varit en alldeles underbar resa med mycket roligt vi både sett och gjort...som vi missade sist vi var där.
Men ska sanningen fram så var det JÄTTE jobbigt att inte ha med sig Nova, det kommer inte hända igen att jag/vi åker så långt utan henne...nej det var det värsta jag gjort i mitt liv,
sista veckan var rena helvetet att lida igenom, saknaden efter henne var enorm.
Jag har lite att göra här hemma nu, tvätta...packa upp det sista...pigga upp mig...handla, ja listan är lång.
Stig var tvungen att köra till Skellefteå direkt när vi kom hem, så för honom blev det inte många timmar med Nova...jobbigt!
Det bästa av allt var att Nova var precis som vanligt mot oss när vi kom hem, det kändes riktigt skönt! Hon kom gående till oss och gav mig en puss direkt, åhhhh vilken känsla den går knappt att beskriva.
Mamma och pappa var här med Flingan och Baztian igår kväll, även dom tyckte nog det var skönt att få komma hem igen till husse och matte...dom hade visst levt lite rövare i Stoby och slått sönder lite saker...det är Flingan som busar och lär upp Baztian...hmmmm!
Nova är hemma från dagis med mig resten av veckan och ska bara mysa med sin mamma, det känns så skönt...att få lukta på henne, pussa på henne, höra hennes skratt och gråt igen...gud vad jag har saknat det!
Det ser ut att bli en vacker dag, så på med kläder och ut och gå det är det vi ska göra idag...underbar hög luft som tränger in i näsborrarna, det blir man piggare och gladare av!
Som sagt...borta bra men hemma BÄST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar