onsdag 27 oktober 2010

Det är mycket nu!

Känns som jag inte hinner, eller orkar, eller vill, eller vad det är just nu....det tar emot att blogga helt enkelt.
Jag har så mycket nu, jag har ju börjat jobba...äntligen...jag har fått ett nytt jobb vilket glädjer mig något fruktansvärt.
Jag har något annat att se fram emot på dagarna, inte bara vara mamma dygnets alla 24 timmar.
Mitt nya jobb på Apoteket CuraMaxi det är spännande, roligt och lärorikt...nu är jag ute bland kunderna igen, det jag har saknat så mycket...tack för att jag fick detta jobbet att gå till och rikta mina tankar kring annat än bara städ, tvätt, byte av blöjor och alla andra måsten när man går hemma och bara är mamma.
Nova har lyckats få en dubbelsidig öroninflammation, det var stök 2 nätter, sen sa det puff och vätska rann ur hennes ena öra...Stig fixade tid på Vänhem och där konstaterades en dubbelsidig öroninflammation på vår lilla prinsessa...stackars lilla tös. Det blev en penicillin kur på 5 dagar. Det är inte det lättaste att få i henne det, men hon är jätte duktig...det är inte mycket som går till spillo, som inte sväljs ner. Med något gott att dricka efteråt så fixar hon det jätte bra!
Är Nova feberfri i dag ska hon på dagis i morgon igen...nu har hon varit hemma 1 vecka och haft mys med sin mamma.
Idag blir det en dag på stan med Caroline efter hon slutat jobba, jag ska titta på nya byxor till Nellie, hon är verkligen en långben som aldrig tycks sluta växa...hahahahha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar